[인문사회] 총체적 언어학습 프로그램이 학습장애 아동의 언어학습 능력 및 태도에 미치는 결과
페이지 정보
작성일 23-02-05 02:13본문
Download : 총체적 언어학습 프로그램이 학습장애 아동의 언어학습 능력 및 태도에 미치는 효과.hwp
설명
情緖·學習障碍硏究 Journal of Emotional Disturban...





[인문사회] 총체적 언어학습 프로그램이 학습장애 아동의 언어학습 능력 및 태도에 미치는 결과
레포트 > 사회과학계열
순서
Download : 총체적 언어학습 프로그램이 학습장애 아동의 언어학습 능력 및 태도에 미치는 효과.hwp( 24 )
情緖·學習障碍硏究 Journal of Emotional Disturbances & Learning Disabilities𠎠, Vol. 16, No. 1, pp. 97∼115 총체적 언어학습 호로그램이 학습장애 아동의 언어학습 능력 및 태도에 미치는 efficacy The Effects of Whole Language Learning Program on Language Learning Ability and Attitude of Children with Learning Disabilities 이상훈 · 최은옥 Lee, Sang Hoon · Choi, Eun Ok 초 록 This study aimed at finding how much effective the Whole Language Learning Program(WLLP) on the learning disabilities children to improve their receptive and expressive language learning ability and language learning attitude of self-direction. This study has applied the whole linguistic play & learning program, whole language materials and whole linguistic teaching- learning guidances upon the subjects who are three G-6 children with learning disabilities, four times a week for twelve weeks. This study has found that students` receptive and expressive language learning ability and language learning attitude of self-direction have much improved. As a co...
情緖·學習障碍硏究 Journal of Emotional Disturban...
인문사회 총체적 언어학습 프로그램이 학습장애 아동의 언어학습 능력 및 태도에 미치는 효과
다.